2009. július 13., hétfő

Nagyon szeretem a lángost, de a régi, hagyományos burgonyás lángos mindig túl nehéz volt nekem (vagyis a gyomromnak...). Egy rokonunktól kaptam ezt a receptet, egyszerű, gyors és nagyon finom.


Hozzávalók:

- 85 dkg liszt

- 2 egész tojás

- 2 dl tej

- 3 dkg élesztő

- 3 dl kefír


A tejben kis cukorral felfuttatjuk az élesztőt. A lisztbe belekeverjük a tojást és a kefírt, hozzáadjuk az élesztőt, alaposan összedolgozzuk. Ha túl kemény lenne a tészta, lehet hozzá még tejet adni. Meleg helyen fél-egy órát kelesztjük, majd ökölnyi darabokat szaggatunk belőle, meghúzogatjuk, hogy a közepe vékony legyen, és forró olajban szép pirosra sütjük. Lehet variálni is, íme:




Ebben az esetben fél virsliket raktam a tésztába, alaposan összenyomkodtam, nehogy szétnyíljon sütés közben. Mondjam, mekkora sikere volt? :)))) A gyerekeim ketchuppal ették.


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)