2009. július 27., hétfő

A vasárnapi ebéd kitalálása "zöldszezonban" számomra egyszerű feladat, mert nagyon szeretjük a cukkinit, padlizsánt, tököt stb. Ezúttal a cukkinire esett a választásom. Az eredeti receptet itt

találtam, de némileg változtattam rajta.


Hozzávalók:

- 2 db közepes cukkini

- kb. fél kiló darált hús (én sertéscombból készítettem)

- olaj

- 1 fej vöröshagyma

- bors

- 3 gerezd fokhagyma

- pirospaprika

- só

- oregánó

- 1 db paprika

- 1 db paradicsom

- a tetejére feta sajt (én ezt raktam, de sztem sima trappista is jó)


Elkészítés:

A cukkiniket meghámozom, félbevágom, közepüket kivájom és besózom őket. A vöröshagymát apróra vágom, és olajon megdinsztelem, majd belerakom a darált húst. Sózom, borsozom, belerakom a fokhagymát, a pirospaprikát, az oregánót, az apróra vágott paradicsomot és a paprikát. Egy kicsit összepárolom, majd felöntöm nem túl sok vízzel (egy kicsit lepje csak el, ne legyen nagyon szaftos). Ha a hús puha, elfőzöm a felesleges levét. A cukkinikről letörölgetem a nedvességet, majd tűzálló tálba teszem őket, olajat locsolok alájuk. Megtöltöm a cukkinit a húsos töltelékkel, sajtot szeletelek rá, letakarom alufóliával és betolom a sütőbe. Kb. egy óra alatt finom puhára sül, a végén pár percre leveszem róla a fóliát, hadd piruljon rá a sajt.

Én zöldséges rizst csináltam hozzá. Ízlett mindenkinek. (Balról a második cukkininek nem én ettem le a sajtkalapját!!!!! :DDD)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)