2009. október 18., vasárnap

Cukkinis-paradicsomos lasagna

A szószt Vera blogja alapján készítettem. Az egész család imádta, szóval azt hiszem, sűrűbben fogok ilyet készíteni ezentúl. :)

Hozzávalók:

25 dkg szárított lasagne tészta (4x4 lap) (Én most spenótos tönköly lasagna tésztát használtam, de a sima is tökéletes persze.)
A szószhoz:
1 nagyobbacska fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 kis cukkini
1 nagy és vastag répa
500g-os darabolt paradicsom konzerv
4 ek méz
1 tk majoranna
1 tk bazsalikom

A hamis besamelhez:
1 tejföl
1 ek cukor
1 púpos ek liszt
picike bors, szercsendió, só
Valamint: 15 dkg sajt (én Goudát használtam)

Elkészítés:

A hagymát apróra vágom, és olajon megdinsztelem. Hozzáteszem az apróra vágott fokhagymát, majd a nagylukú reszelőn lereszelt cukkinit és répát (én zöldségaprítóval aprítottam ez utóbbiakat). Picit párolom, míg levet enged. Akkor hozzáöntöm a paradicsomot, a majorannát és a bazsalikomot, megsózom, és fedő alatt megpárolom. Mikor a paradicsom puha, leveszem a tűzről és belekeverem a mézet.
Közben elkészítem a besamelt: főzés nélkül a tejföllel csomómentesen összekeverem a hozzávalókat.
A sütőt előmelegítem 170 fokra. (Légkeverésen 150 is elég.)
Összeállítom a lasagne-t: egy kb. 20x30 cm-es tepsibe beleöntöm a zöldségszósz negyedét, szétegyengetem, ráhelyezek egy sor tésztalapot. Erre a következő negyed szósz, majd tészta, majd még egyszer ez. Felülre a maradék szósz kerül (nem baj, ha kevesebb maradt, mint az előzőeknél), arra egyenletesen szétkenve ráöntöm a besamelt, arra pedig ráreszelem a sajtot.
Végül pedig a sütés: a tepsit beteszem a sütőbe, és 30-40 perc alatt készre sütöm a lasagna-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)