2010. január 31., vasárnap

Fánk- tej és tojásmentes

Tesóm tegnap fánkot sütött,ahogy mondta én is megkívántam.Meg is beszéltük melyik recept szerint csinálta,aztán mikor letettem a telefont úgy döntöttem kipróbálom inkább a reform verziót.Nem bántam meg,nagyon nem,isteni finom lett és hogy szalagos is lett már csak hab a tortán.

Hozzávalók:
50 dkg fehér tönkölyliszt
5 dkg növényi margarin
10 dkg nádcukor (nekem nem volt most itthon,fruktózt raktam helyette)
3 dl rizstej (nálam tönkölytej)
3 dkg élesztő
1 csipet tengeri só

Elkészítése: Kenyérsütő gép üstjébe beraktam a tejet,olvasztott vajat,sót,lisztet,cukrot majd az élesztőt és megdagasztattam a géppel a tésztát.Én nem szoktam az élesztőt felfuttatni ha a géppel dagasztatok.Ha kézzel dagasztunk akkor a cukros -langyos tejben az élesztőt felfuttatjuk,majd a többi hozzávalóval sima tésztává gyúrjuk.Miután duplájára kelt,kinyújtottam késfoknyi vastagságúra,és áthajtottam a tészta egyik felét a másik felére,ugyanis azt olvastam itt hogy ettől lesz szalagos a fánk.Igaz ezt sehol máshol nem olvastam ezt a trükköt,gyanítom nem ettől szalagos,de gondoltam nagy vesztenivalóm nem lesz vele.Azután kiszagattam a  fánkokat egy pohárral,és hagytam megint kelni 15 percig.Forró olajban sütöttem úgy hogy a fánk felülre néző fele került az olajba.18 db fánkom lett ebből a mennyiségből.

Forrás:Napfényes Élet Alapítvány Sütemények -Hagyományosat egészségesen c.kiadványa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)