2010. január 19., kedd

Tejfölös-sajtos pizza

A recept Főzzünk a gyerekeknek c.füzetből való,ott tarkabarka pizza néven szerepel.Paprikát,cukkinit és pulykamellsonkát ír feltétnek,paprikám nem volt,sonkát nem eszek,a cukkinit meg nem szeretem,és valami egyszerűre vágytam,így fokhagymás tejföl-sajt párosítás mellett döntöttem.

Hozzávalók:
25 dkg sovány túró
6 ek olaj
1 tojássárgája
1 teáskanál só
30 dkg búzaliszt
3 teáskanál sütőpor
4 evőkanál tej szükség szerint


Elkészítése:
A sütőt 200 fokra melegítem..A tészta hozzávalóit összegyúrom,nekem a robotgépem megcsinálta helyettem.Jó rugalmas tésztát kell kapnunk.Én a lisztet Graham lisztre,a sütőport pedig szódabikarbónára cseréltem.A tésztát kinyújtjuk ,és vagy zsírozott tepsibe,vagy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük.Én pizzasütő lapot használtam.A tésztát megkentem fokhagymás tejföllel,két duci gerezd fokhagymát reszeltem egy kis pohár tejfölbe.Rákentem a tésztára és megszórtam reszelt sajttal,most trappista volt itthon.A sajt mennyisége opcionális,ízlés dolga.Alsó sütéssel sütöttem 15-20 percig,majd átkapcsoltam légkeverésre hogy a sajt szépen rápiruljon.

A pizza túrós tésztájához nagyon passzolt a tejfölös-sajt kombináció,nagyon ízlett,a gyerekek is ezt ették vacsorára.Fél adagról csináltam,a képen látható nagy pizza lett belőle,és még ki is maradt egy kis tészta.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)