2010. január 18., hétfő

Express croissant

Ezt a croissantot már sütöttem korábban is,a receptet akkor a desszert.eu-n találtam,aztán a szokásos esti gasztro blog olvasások közben felfedeztem hogy Limara express croissantjának ugyanez a tésztája.Nagyon örültem hogy Limara ezt feltette,mert nem tudtam hogy lehet ilyet is hogy előző nap elkészítjük,és másnap sütjük,ez fantasztikus lehetőség volt számomra.
Most így csinálta,este elkészítettem,és másnap délután sütöttem ki őket.A képen látható croissantokat nutellával töltöttem.Nagyon-nagyon finom.


Hozzávalók:
70 dkg liszt
1 pohár joghurt vagy kefír (140 g)
2 dl tej
1 kk só
4-5 ek. cukor
2 tojás
5 dkg élesztő


Rétegzéshez
25 dkg vaj felolvasztva



Elkészítés
A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztunk, majd hűtőbe tesszük 1 órára. Ezután nyolc egyforma darabba vágjuk , és mindet kinyújtjuk  jó vékonyra, kör alakúra. Az első kinyújtott lapot megkenjük vajjal , rátesszük a következő lapot, megint megkenjük vajjal, megint lap, így tovább, míg el nem fogyott. A legutolsó lap tetejére nem kell vaj. Ezután a tésztát kinyújtuk, olyan 2-3 mm vastagra, majd 16 cikkre vágjuk.Ezután megtöltjük a kívánt töltelékkel,lehet nutella,lekvár,sajt,diós töltelék,stb.

Feltekerjük őket, majd sütőpapírral bélelt tepsire tesszük.Hagyjuk duplájára kelni, majd180 fokos sütőben 15-20 percig sütjük.


Ha nem rögtön akarjuk kisütni,akkor formázás után betesszük a hűtőbe.

Én most betettem ,és másnap délután sütöttem csak ki.Hideg sütőbe rakjuk,180 fokon sütjük őket 25-30 percig.




2 megjegyzés:

  1. Hali! Kérdésem kissé balkezesenk tűnik, de :D:D
    Szóval melyik fázisnál is teszed a hűtőbe? Mikor már megformáztad, és éppen sütésre vár, vagy mikor még csak tésztalétben van, mint buci?
    Köszike

    VálaszTörlés
  2. Szia Kata!

    Javítottam a beírást,köszi az észrevételt.

    VálaszTörlés

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)