2009. december 17., csütörtök

Házi keksz,ami a gyerekek kedvence

Nagyon szerettem volna csinálni valami finom kekszet,ami kicsit egészségesebb mint a boltban kaphatók.Ami mondjuk nem annyira nehéz,hiszen a legtöbb bolti keksz tele van mindenféle vacakkal.Az én gyerekeim nagyon szeretik a kekszeket,nagyon szeretnek egész nap rágcsálni ezt -azt,bevallom én is,meg ugye a keksz jól jön akkor is ha menni kell valahová és nem tudunk enni rendes kaját,vagy az autóban jut eszébe a majdnem kétévesnek hogy éhes.Egy hét alatt harmadszor sütöttem meg ezt a kekszet,annyira bejött a gyerekeknek.Na jó,bevallom nekem is nagyon.
A receptet itt találtam.Az A receptet próbáltam ki némi módosítással,isteni finom lett.

Hozzávalók nálam:
egy csésze tk.tönköly liszt
negyed csésze zabpehelyliszt
negyed csésze rozsliszt
negyed csésze őrölt/darált nádcukor
fél csésze fruktóz
egy tk szódabikarbóna
negyed csésze zabtej
fél csésze puha vaj

Az elkészítése roppant egyszerű,a cukrot a vajjal robotgéppel kikevertem,majd beleraktam a többi hozzávalót és sima tésztává gyúrtam.Én betettem kis időre a hűtőbe,majd onnan kivéve fél cm-es vastagságúra kinyújtottam és kiszagattam.Sütőpapírral bélelt tepsire raktam,180 fokon sütöttem 10-12 percig.Ha az alja már barnul akkor figyelni kell,könnyen megéghet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)