2009. december 17., csütörtök

Gesztenyés tekercs

Ezt a sütit karácsonykor szoktam készíteni,a család nagy kedvence.Most az  óvodai adventi készülődésre készítettem,és bár nem voltunk ott,megsúgták nekem hogy nagy sikere volt a sütimnek.
A recept valmelyik süteményes újságból való,sajnos nem tudom pontosan melyikből,mert a receptet  kivágtam és lefűztem egy mappába.
Hozzávalók:
25 dkg darált háztartási keksz
20 dkg vaj
10 dkg cukor
5 cl rum
1-2 ek kókuszreszelék
1 kávéskanál kakaó (én kettővel tettem)
A krémhez:
25 dkg gesztenyepüré
15 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 cl rum
1 kiskanál kókuszreszelék (ebből is többet tettem)
A tetejére:10 dkg tortabevonó étcsokoládé

Elkészítése:
A kekszet összekeverjük a vajjal,cukorral,rummal,kókuszreszelékkel,kakóval és félretesszük.
A krémhez a vajat a cukorral kikeverjük,hozzáadjuk a gesztenyepürét,és a rummal meg a kókuszreszelékkel krémmé keverjük. Egy nedves konyharuhát kiterítünk és ráhalmozzuk a kekszes massza felét. Vízbe mártott késsel 20x15 centis téglalappá nyújtjuk.Elkenjük rajta a gesztenyetöltelék felét. A konyharuhával feltekerjük. A megmaradt alapanyagból elkészítjük a másik tekercset is. Hűtőszekrénybe téve kicsit lehűtjük.Felolvasztjuk a csokoládét gőz fölött,és bevonjuk vele a tekercseket. Hűtőben jól megdermed rajta a csokoládémáz. Sokáig eláll,nagyon finom sütemény.

Megjegyzés: anyukámtól tanulva a tortabevonót négy evőkanál olajjal olvasztom fel, mert így nem törik annyira  miután megdermed a süteményen.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)