2009. december 9., szerda

Mézeskalács tej és tojásmentesen

A receptet itt találtam tegnap, ma  pedig megsütöttem. Hiába,nem bírok magammal, ha kedvemre valót találok.
Hozzávalók nálam:
10 dkg méz
20 dkg  tönköly liszt
5 dkg  darált nádcukor
5 dkg Liga margarin
1/2 mokkáskanál szódabikarbóna
1 teáskanálnyi mézeskalács fűszerkeverék
2-4 ek. baracklekvár
A margarint megolvasztottam és amolyan "zutty bele mindent"-módon összekevertem az összes hozzávalót. Nekem nagyon jól összeállt a tészta,és már nyersen is lehetett érezni hogy ez bizony finom lesz. Mézesmadzagnál olvasható, hogy pihenjen a tészta egy éjszakát, nos nálam ez elmaradt, de majd kipróbálom úgy is legközelebb, mondjuk holnap... :) A gyerekek ugyanis ipari módban elkezdték enni, úgyhogy ez az adag úgysem fog sokáig tartani. Pár órát pihent a tésztám a hűtőben, majd kicsit állt szobahőmérsékleten is, és nekiláttam a szaggatásnak. A tészta nagyon rugalmas, de nekem könnyen ragadt, elég sok lisztezést igényelt. 200 fokon sütöttem a mézeseket kb. 10 percig, de ez leginkább ránézésre megy, hogy mikor jó már.
Ízre nagyon-nagyon finom, de  nagyon-nagyon kemény is lett kihűlés után, bár minket ez egyáltalán nem zavar. Lépten -nyomon azt hallom, hogy ropognak a kekszek a lakásban. A puhulásáról majd beszámolok én is később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)