2009. december 11., péntek

Házi keksz kekszes sütikhez


Volt egy  konkrét recept amit szerettem volna egészségesebb hozzávalókból megcsinálni,ezért első lépésként egy házi kekszet kellett kitalálni,olyat amit könnyen le lehet darálni. Mézesmadzag mézeskalácsa remek alap volt ehhez.
Az hogy tejmentes legyen nekem lényeges,mert bizonyos fokú laktóz érzékenységem van,a tojásmentesség meg kísérletezgetés számomra egyenlőre,Szamóca blogjában olvastam a következőket ami nagyon elgondolkodtatott:" Nem is értem ,miért mániája a háziasszonynak mindenbe 1-2 tojást beleütni.Nagyon rossz szokásnak tartom."
Megsütöttem először a mézeskalácsot majdnem eredeti formájában,és jó pár keksz elfogyasztása után éreztem hogy nekem kicsit  édes,tehát úgy gondoltam a kekszhez mindenképpen csökkentem a cukor mennyiségét.Valamint többféle lisztet kevertem össze,egyrészt mert ezek egészségesebbek mint a sima fehér liszt,másrészt mert  kísérletezgetek.Biztos hogy ki fogom próbálni többféle verzióban is,ami a liszteket illeti.

Hozzávalók:
5 dkg méz
5 dkg nádcukor
5 dkg Liga margarin
10 dkg tönkölyliszt
6 dkg sötét rozsliszt
4 dkg zabpehelyliszt
1/2kk szódabikarbóna
2-4 evőkanál  baracklekvár

Az összes hozzávalót tálba tesszük és összegyúrjuk.A mézeskalácsnál nem vártam vele csak pár órát,most viszont egy éjszakára betettem a hűtőbe,igaz ennek az is oka volt hogy este gyúrtam össze.Másnap célszerű hamarabb kivenni hogy kicsit puhuljon a tészta,úgy könnyebb vele dolgozni.Lisztezett deszkán kinyújtjuk ,majd tetszőleges formákkal kiszaggatjuk. 200 fokon sütöttem őket,6-10 percig,figyelni kell,mert hirtelen megéghet.
Kihülés után nem sokkal megkeményedett,ami nekem most direkt jól jtt,így remekül le tudtam darálni.
Kicsi lányom a kis kuktám,Ő formázta nagy lelkesedéssel,így a  kekszek nem a legszabályosabbak,de nekem persze gyönyörűek.





                                                                      


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)