2009. május 22., péntek

Itt az eperszezon, hurrá! Ennek örömére csináltam ma egy hótt egyszerű tortát (aminek már a háromnegyede elfogyott... :DDD). Még szülinapi tortának is elkészíthető, igaz, ha alkalomra csinálnám, akkor a díszítéssel többet babrálnék. Nekünk jó így, egyszerűen. :) A recept egyébként innen származik.


Tejfölös-epres torta


Hozzávalók:
# 1 tortalap
# 5 dl tejföl
# porcukor (vagy méz)
# 1 csomag vaníliás cukor
# 1/2 dl sütőrum (aki szereti, én kihagytam, és isteni így is)
# 50 dkg eper (vagy őszibarack)
# 1 tábla tortabevonó
# 10 szép szem eper díszítéshez

Elkészítés: A tortalapot előkészítem: levágom a tetejét, félre teszem, majd a belsejét kivájom egy evőkanállal. A kivájt piskótát összekeverem a tejföllel és a porcukorral (ízlés szerint), belekeverem a rumot, a vaníliás cukrot. Ennek a krémnek a felét visszateszem a piskótatésztába, majd egy sor gyümölcs következik, végül a krém másik fele. Ráhelyezem a levágott piskótalapot, és bevonom a felolvasztott csokoládéval. Eperszemekkel díszítem.



Szerintem illett volna a krémbe egy kis reszelt citromhéj, legközelebb biztosan teszek bele, illetve a tortalapot én 6 tojásból megsütöttem, nem szeretem a műpiskótát... :)


Íme a végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)