2009. március 9., hétfő

Kifli

Előszeretettel vadászom a neten a kiflirecepteket, mert keresem az igazit. Ezt úgy találtam, hogy tökéletes kifli, és ma volt alkalmam kipróbálni. Mert ugye mikor jut eszébe az embernek, hogy nincs itthon a vacsorához kifli, zsömle? Vagy amikor bezár a bolt,vagy amikor alszanak a gyerekek. Aztán számol, mire felébrednek, mire alvás után magukhoz térnek, mire felöltöznek, mire elindulunkk... Ááááh, nem is érdemes erre számítani. Ilyenkor kell itthon sütni. A recept szuper, mondhatnám majdnem tökéletes. Az én ízlésemnek picit (nagyon) sótlan ugyan, de ezt lehet korrigálni. A majdnem azért van, mert az eredeti képen olyan puhának néz ki, nekem viszont ropogós lett a héja.azért nem hagyott nyugodni a dolog és pár kiflisütés után viszont elkezdtem gondolkodni,és az jutott eszembe  mi lenne ha tennék bele egy kis sikért.Állítólag attól lesz szép fehér a fehér kenyér,meg a tészták szerkezetét is javítja.Nos kipróbáltam,és jelentem TÖKÉLETES. Igazi kifli!! A faluban vett kifli, zsömle elbújhat jó messzire (na, nem is vesszük, mert annyira rossz, hogy szinte ehetetlen).
A recept innen származik.

 
Hozzávalók 16 darab kiflihez:

1 kg BL80-as liszt
2,5 dkg élesztő
1 ek. só (nekem ez kevés volt)
1 mk. cukor
4 ek. hideg tejföl
600 ml meleg víz
  40 gr sikér-ennyivel kevesebb liszt(de enélkül is nagyon jó,csak nem annyira puha mint sikérrel)


Elkészítés:
A száraz hozzávalókat egy nagy tálba teszem, elvegyítem. Az élesztőt belemorzsolom, nem kell futtatni. A liszt közepébe mélyedést csinálok. A meleg vízbe teszem a 4 ek. tejfölt, elkeverem, ezt a folyadékot öntöm a liszt közepébe. A híg részhez fokozatosan dolgozom hozzá körbe-körbe haladva a lisztet, míg egy ragacsos masszát kapok. Géppel vagy kézzel megdagasztom, egy órát kelesztem, két cipót gömbölygetek belőle, azt 8 részre vágom, egyenként kinyújtom és kiflivé formázom. Kivajazott tepsibe teszem, letakarva még fél órát kelesztem. A kiflik tetejét lekenem vizezett tojással, és 200 fokon körülbelül 30 perc alatt szép pirosra sütöm.Amikor megsült,vízzel lekenem a kifliket.
 
Ilyen lett az enyém:





 
Ilyen lett a belseje. Hát nem gyönyörű????????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)