2009. március 3., kedd

Vajas croissant

Ez a recept úgy tökéletes, ahogy van, és a croissant pont annyira finom, mint ahogy a képről gondolja az ember. Vagy még finomabb. Mondhatni mennyei. Fogyókúra alatt kifejezetten nem ajánlom. :) Én is úgy voltam vele, hogy a családnak csinálom, és éppen csak megkóstolom majd, hogy milyen. Na persze. Egy után nem bír az ember megállni. :))
A recept innen származik

Hozzávalók (88 darabhoz)
A tésztához:
350 g liszt
350 75 g joghurt
75 100 ml tej
100 0.5 mokkáskanál só
0.5 2 evőkanál cukor
2 1 db tojás
1 25 g friss élesztő 25
A rétegezéshez:
50 g olvasztott vaj 50
A kenéshez:
1 db tojás 1

Elkészítés
A tészta hozzávalóit beletesszük a kenyérsütőgép üstjébe, a következő sorrendet betartva:
alulra kerül a joghurt, tej, tojás, só. Erre öntjük a lisztet, majd a cukor, élesztő következik. Tészta dagasztás-kelesztés programon elindítjuk a gépet. Ez a folyamat kb. 120 percet vesz igénybe.

Amikor a tészta megkelt, gyúrólapra borítjuk és nyolc egyenlő részre osztjuk.
( kb. 8 dkg-os darabok lesznek )
--Nos, itt jegyzem meg hogy, ezt nem tudtam kivitelezni. Ebből a tésztamennyiségből én először hat darabkát vágtam, de még így is nagyon kicsi kört tudtam volna belőlük nyújtani, úgyhogy kettőt-kettőt összedobtam, így maradt nekem három rész. Úgy voltam vele hogy inkább legyen kevesebb réteg,de a végső kör nagy legyen,mint sok réteg és icipici kör... mert akkor azt nem tudtam volna nyolc részre vágni. Így viszont hatalmas sütijeim lettek.--
Pár perc pihentetés után egyenként kb. 15 cm átmérőjű kör alakú lappokká nyújtjuk a cipókat. Nem baj, ha nem szabályos, szépen formára lehet igazítani őket. Minden egyes lapot olvasztott vajjal kenünk meg. Amikor egymásra pakoljuk a 8 réteget érdemes 1-2 órára hűtőbe tenni, hogy a vaj megdermedjen, mert úgy könnyebb formázni. Aztán az egészet egy óriási körré nyújtjuk 1 ujjnyi vastagra, és felvágjuk 8 egyenlő cikkre.A cikkeket egyenként még kicsit nyújtjuk, majd feltekerjük. Tepsire rakjuk, tojással lekenjük. Előmelegített sütőben, 180 C fokon szép pirosra sütjük.

Az enyém ilyen lett


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)