2010. március 30., kedd

Palacsinta torta

Még ma reggelig sem tudtam eldönteni hogy milyen tortával kedveskedjek magamnak születésnapom alkalmából,mert sok ötletem volt,de nem tudtam választani.A palacsinta torta meg csak reggel jutott eszembe,egyszer már csináltam magamnak ,nagyon finom volt,így úgy döntöttem ez lesz a befutó mára.
Ha esetleg megkérdeznétek miért én csinálom a saját tortámat,nos ennek több oka is van.

1.másnak nem jut eszébe:))  (jó ez részben igaz csak,a férjem tudja hogy akármilyen tortát nem eszek meg,ezért nem is rendel,Ő meg a konyhában antitalentum)
2.a cukrász tortákért nem rajongunk igazán,nem mondom hogy nem ettünk még finomat,de mostanában tényleg nem,meg amióta tudatosabban eszek,nem is igazán örülnék egy hagyományos tortának .
3.a cukrász torták nagyon drágák lettek-szerintünk,főleg ha nem is finom
3.legfontosabb szempont:ha én csinálom,biztos olyan lesz ahogyan én szeretem

Szóval kezdtem a palacsintákkal.

Hozzávalók:
40 dkg liszt--én 10 dkg tönkölyt,és 30 dkg zabpehelylisztet használtam
3dl rizstej
3-4 dl víz vagy szóda-én szódát raktam,de több kellett bele nekem
1 ek nádcukor
1 dl olaj
1csipet só

A turmixgéppel összedolgoztattam jó alaposan,aztán kisütöttem a palacsintákat.A recept szuperjó ,a palacsinták nagyon jó puhák lettek,szépen sültek,nem szakadtak,nem ragadt le egy sem,szóval  tökéletes lett.
A palacsinta receptje a Napfényes süteményes könyvből van.

Ezután diót daráltam,és nádcukorral összekevertem.Nem tudok mennyiséget írni,mert az hogy ki mennyire édesen szereti teljesen ízlés kérdése.Ha meg marad a cukros dióból,beteszem a hűtőbe és felhasználom legközelebb valamire.Nálunk a dió  nem sokáig marad meg,én is és a gyerekek is imádjuk.
A második töltelék a szilvalekvár ,sajnos nem volt házim csak bolti.
A harmadik töltelék a tortámba  a csokikrém,elolvastam sok receptet,meg csináltam is már sokféle csokikrémet,de most olyat akartam amibe nem kell sok vaj,cukor.Ráadásul volt a hűtőben egy fél doboz megbontott szója tejszínem,amit mindenképpen fel akartam használni,úgyhogy alkottam egy csokikrémet magamnak.
A tejszínbe beletördeltem 6 dkg étcsokit,és kis lábasban felfőztem,hogy a csoki szépen elolvadjon.Mivel kicsit hígnak találtam,egy kiskanál liszttel sűrítettem rajta.

Következett a rétegzés,dió-lekvár-dió-csokikrém-dió-lekvár-dió-csokikrém ........természetesen mindig egy palacsintára téve :))
A tetejére csokikrémet raktam,megszórtam dióval,ami nem látszik,mert a krém beszívta,és kidíszítettem fél diószemekkel.

A torta nekem nagyon finom lett,bár így  utólag a csokikrém lehetett volna kicsit édesebb ,de összízben viszont pont az a a jó hogy nem az a a tömény,édes torta lett.






1 megjegyzés:

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)