2010. március 7., vasárnap

Almás pite

Az alma egyik alapvető élelmiszerem,nagyon szeretem,nagyon sokat eszek belőle.De az almás sütik valamiért kimaradtak eddig  nálam,egyik este viszont Szamóca blogján nézelőde nagyon megkívántam ,másnap meg is csináltam,és milyen jól tettem,eszméletlen finom lett.Először csak körbevágtam a széleket és azokat ettem meg,majd folyamatosan bekaptam egy-egy kockát.A gyerekeknek is,és kedves vendégemnek is nagyon ízlett.

Hozzávalók a tésztához:
600 g liszt -én 450 teljeskiőrlésű tönkölylisztet és 150 g tönköly fehér lisztet raktam bele
1 kávésk. szódabikarbóna
5 ek méz
4 ek citromlé
3,5 dl víz
fahéj

Töltelékhez:
4 közepes méretű alma- én kevésnek találtam a tésztához,nem lett volna elég magas,úgyhogy majdnem dupláztam az almák számát
5 ek méz
60 g  tönkölydara
fahéj

Tetejére:
1 ek méz
1 ek víz
fahéj

Az almákat meghámoztam,és lereszeltem,majd hozzákevertem a mézet, a darát, fahéjat.
A tészta hozzávalóit összegyúrtam,és két részre vettem a tésztát.A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A tésztákat kinyújtottam a tepsimnek megfelelő méretűre,és beletettem a tepsibe az egyik tésztát,erre ráhalmoztam az almás tölteléket,majd befedtem a másik tésztával.A tetejére való mézet,vizet,fahéjat összekevertem,megkentem vele a sütit,és jó sok helyen  megszurkáltam villával.Sajnos nem figyeltem meg mennyi ideig sütöttem,Szamóca 45 percet ír,körülbelül nekem is annyi lehetett,a tésztán úgyis látszik mikor jó.Én is kivettem hamarabb és megint megszurkáltam villával a már előzőleg megszurkált helyen,viszont elfelejtettem megint megkenni a mézes vízzel,így nem is lett olyan szép fényes mint Szamócáé.Az íze viszont fenséges!A szeleteléssel sajnos meg kell várnunk amíg kihűl,mert melegen szétfolyik a töltelék,tapasztaltam én is,mert türelmetlen voltam és bepróbálkoztam párszor.






2 megjegyzés:

  1. Pilchard, örülök, hogy ennyire ízlett nektek és nem baj, hogy nem fényes, így is nagyon szép lett a pitéd.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm.Legközelebb majd kifényesítem.:)

    VálaszTörlés

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)