2010. március 17., szerda

Régimódi répatorta

A receptet itt találtam,mondanom sem kell egyből megfogott,hiszen már régebben írtam hogy répatorta tesztelésbe kezdtem,de azóta csak egy volt olyan ami a blogba helyet kaphat,ez volt idáig a kedvencem,nem is értem eddig hogyhogy nem került fel a blogra.Ez a mostani az abszolúte tökéletes répatorta.Annyira nagyon finom ,sokszor el fog készülni nálam.

Leírom a hozzávalókat ,hogy itt is meglegyen,bár nem sok mindenben tértem el az eredeti recepttől

150 ml víz
100g nádcukor
100g  mazsola
200g reszelt  répa
1tk őrölt fahéj
fél tk őrölt szerecsendió
fél tk őrölt szegfűszeg

A hozzávalókat egy lábosba tesszük és forrástól számítva 5percig főzzük. Ezután  félretesszük,és  legalább négy órán keresztül nem nyúlunk hozzá.De akár egy éjszakát is állhat ez a répás keverék,állítólag úgy még finomabb.

Amikor folytatjuk a torta elkészítését a következőkre van szükségünk:

250g  liszt -én zabpehelylisztet használtam
2tk bio sütőpor
1tk szódabikarbóna
1 csipet só
100g apróra vágott dió -én pörkölt diót tettem bele

Ezeket összekeverjük,majd hozzákeverjük az előzőleg elkészített répás masszát.
Parvati is írta hogy kissé száraznak tűnt Neki  a tészta,és vizet tett hozzá,én a vizet reszelt almára cseréltem.Ezután  kikent formába teszükük és előre melegített sütőben sütjük 150 fokon 70-75 percig.Nálam egy óra alatt megsült.

Nagy szívfájdalmam hogy nem tudok képet feltenni a tortáról,ugyanis a fényképezőgépünk megadta magát.
Szüleimhez utaztunk 7végén,vittem a tortát is,gondoltam majd lefényképezem a tesómék gépével,de akkor  meg  a süti maradt anyuméknál.Szóval sehogy sem akart összejönni a dolog,ezért elnézéseteket kérem,amint tudom pótolom a képet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)