2009. június 25., csütörtök

Diókrémes kocka

A baromira diós torta krémjét szerettem volna mindenképpen kipróbálni,és úgy alakult hogy egy tej és tojásmentes piskótát is szerettem volna letesztelni,így adott volt hogy összekombinálom a kettőt.
 
A tésztához amit itt találtam kell:
 1bögre teljes kiőrlésű liszt
 1 bögre búzadara
 1 bögre darált dió
 1ek szódabikarbóna
 1,5 bögre növényi tej(rizstejjel csináltam)

Elkészítése:
A hozzávalókat összekevertem, 1 órát pihent, majd kikent tepsibe öntöttem, és 170 fokon 50 perc alatt megsütöttem.Elég sűrű massza volt,nehéz volt önteni,de azért szép egyenletesen elkentem.Nekem nem lett  igazán magas a tészta,de olyan masszív lett,hogy simán kettőbe tudtam vágni.Én a tésztát kétfelé vettem,és az egyik felébe raktam karobot.Az eredeti  recept nem ír cukrot,én tettem bele 4 kanál fruktózt,önmagában a piskóta nem lett nagyon édes,de mivel a krémben jócskán volt cukor,így nem akartam ebbe többet tenni.
 
A krémet  itt találtam,én kihagytam a rumot és a vaníliás cukrot is,a porcukor helyett pedig fruktózt raktam.
 
Hozzávalók nálam:

Krém:
4,5dl tej
9 dkg liszt(tönköly fehér)
15 dkg fruktóz
30 dkg darált dió (szintén átpörkölt)
25 dkg vaj
 
A tejet a liszthez adjuk, csomómentesre kikeverjük, sűrűre főzzük, kihűtjük. Közben a cukrot kikeverjük a vajjal, hozzáadjuk a diót és a főzött krémmel jól kikeverjük.
 
Eredetileg gőz felett kell sűrűre főzni,de én azt utálom és egyszerűsítettem,így is tök jó lett.
A piskótákat megkentem a krémmel,úgy hogy  váltakozva volt a karobos és sima piskóta.Megkentem a tetejét is a krémmel. Eszméletlen fincsiiiiiiiiiii!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)