2009. június 25., csütörtök

Mézes-grízes

Nagyon szeretem a mézes-grízest!!De ez a verzió még az eredetinél is finomabb.Szerintem a tésztája miatt,annyira passzol a tk.liszt ehhez.Pedig a tészta jól megdolgoztatott, sehogyan sem akart kinyújtódni,de végül én győztem!!Mindenesetre nagyon megérte a küzdelmet!
Recept forrása itt.
 
Tésztához kell:
40 dkg tk búzaliszt (nálam tönköly)
4 evőkanál méz
2 kávéskanál sütőpor

fél citrom leve
1 dl olaj
 
A tészta hozzávalóit összedolgozzuk annyi vízzel hogy lágy tésztát kapjunk. Na igen,én sem igazán szeretem ezeket a meghatározásokat,mert az ugye mennyi?És milyen a lágy tészta?Gondolom ezért is kellett kicsit küzdenem a tésztával,mert nem pont olyan lett amilyennek kellett volna.A tésztát pihentetjük egy órán át,majd 3 részre osztjuk és kinyújtjuk.Ha tudjuk:)Ha nem,akkor addig ügyeskedünk és birkózunk amíg sikerül.Egy dolgot nem szabad csinálni!Feladni és bevágni a kukába.Ahhoz túl finom a végeredmény!Végül is nekem az volt a gondom hogy nem tudtam vékonyra nyújtani, meg sehogy sem akart téglalap lenni,úgyhogy végső elkeseredésemben,kinyújtottam egy szabálytalan valamivé,és egy kistányérral körbevágtam,hogy akkor lesz belőle torta alak.:)Na ezt eljátszottam mind a 3 tésztával,majd a tepsi hátulján megsütöttem őket egyesével.Légkeveréssel sütöttem 180 fokon,figyelni kell,mert hamar megéghet.

A krémhez kell:
0,5 liter tej(nálam rizstej)
búzadara(nálam teljes kiőrlésű)
4 ek méz
30 dkg margarin vagy vaj
 
A vajat habosra keverjük a mézzel.A tejből és búzadarából egy sűrű tejbegrízt csinálunk.Ha kihűlt összekeverjük a vajas -mézes keverékkel.
Az eredeti recept híg tejbegrízt ír,de nekem az nem jött be,mert a vajas- mézes keverék tovább hígítja.
 A kihűlt lapokat megkenjük úgy hogy első lap: lekvár(barack),krém,2.lap,lekvár,krém,3.lap.

A tetejére karobmázat csináltam:
1 evőkanál tönköly liszt
1/3 csésze víz
1/3 csésze vaj
2/3 csésze karobpor
1/3 csésze nádcukor



A vizet és a lisztet csomómentesen elkeverjük,majd a tűzhelyen besűrítjük.Ha kihűlt,hozzákeverjük a cukrot,karobot,vajat.Majd megkenjük vele a felső tésztalapot.

 
Utólagos megjegyzés:ma(2009.07.03.) megcsináltam megint a sütit ,mert vendégeket várunk,és tulajdonképp rájöttem hogy nem  ezekkel az adagokkal csináltam a mázat és a krémet sem..A máznál a víz és a liszt az oké,de a karobot é sa nádcukrot szemre ill.kóstolás alapján tettem hozzá,vajat pedig egyáltalán nem.A krémnél a fél liter rizstejhez 150 ml tk.búzadarát raktam,kb.4 ek mézet,és mindösszesen 10 deka vajat.Nekem így ízlik.A tészta kinyújtása most nagyon szuperül ment.kezdek ráérezni,ami kell is,mert ez a süti még nagyon sokszor fog a konyhámban elkészülni az biztos.Annyira nagyon finooooom!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)