2009. június 14., vasárnap

Lencsefasírt

Hozzávalók:

25 dkg lencse (vagy 40 dkg főtt lencse)
1 tojás
20 dkg szikkadt kenyér apró kockákra vágva, és egy kis vízzel megáztatva
1 fej vöröshagyma apróra vágva
1 nagy gerezd fokhagyma lereszelve (vagy egy kiskanál fokhagymakrém)
3 evőkanál (teljes kiőrlésű) liszt
1 kiskanál só
1 kiskanál őrölt pirospaprika
csipetnyi őrölt kömény
étolaj a kisütéshez

Elkészítés:

A lencsét megfőzzük, majd villával összetörjük. Hozzákeverünk minden felsorolt hozzávalót, hogy formázható masszát kapjunk. Ha nem jól formázható, lehet hozzá adni még lisztet vagy zsemlemorzsát. Kisütjük olajban vagy tepsiben.

Észrevételek:

Én kicsivel több lencséből csináltam, a hagymát picit megdinszteltem és tepsiben sütöttem ki a fasírtokat. Így eléggé szétesős maradt a belseje, bár ez javult, miután kicsit állt és hült a sütőből kiszedve. Ízre viszont nagyon finom lett. Nekem 15 db fasírt lett ekkora adagból. Az eredeti receptet itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)