2010. május 20., csütörtök

Rozsos-répás tallér

Remélem Kata nem haragszik meg hogy átneveztem a padlizsános köles fasírtját,,de mivel az enyémben nincs padlizsán,és fasírt alakja sincs,ez a név jobban illik rá.Ezen a héten a 7 nap 7 gabona jegyében főzök magamnak,a csütörtök gabonája a rozs.Kenyeret már nem akartam csinálni,mert ettem előző napokban,interneten keresgéltem más lehetőség után,mikor rátaláltam Kata fasírtjára.Bár őszintén szólva nagyon tartottam tőle hogy milyen íze lesz a rozspehelytől,nos annyira finom lett,hogy ki merem jelenteni sokkal finomabb mint egy zabpelyhes gabona fasírt.Ebédre is ezt ettem párolt zöldségekkel,és vacsorára is krumplisalátával.

Hozzávalók nálam:
1,5 csésze rozspehely
1 csésze főtt köles
1 csésze zsemlemorzsa
fűszerek:só,paprika,kömény,bazsalikom
1 ek olaj
1 közepes nagyságú répa lereszelve

Elkészítése:
A rozspelyhet leöntöttem annyi meleg vízzel ami ellepte és így hagytam puhulni bő fél órát.Ezután belekevertem a kölest, a répát,zsemlemorzsát és a fűszereket.Olyan szuperül összeállt a massza,hogy magam is nagyon meglepődtem.Én nem sütőben sütöttem,hanem a tefal krumplisütőben.
Sütőben 180 fokon fél óráig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)