2010. május 23., vasárnap

Szezámmagos fonat

Egyből megfogott ez a lenmagos-tökmagos fonat mikor ráakadtam a receptre,aztán mikor alkalom adódott hogy elkészítsem menet közben derült ki hogy a tökmagom is és lenmagom is elfogyott.Ezért lett szezámmagos.Annyira nagyon finom sós sütemény,imádtam rágcsálni!

Hozzávalók nálam:

20 dkg tönköly fehér liszt
20 teljes kiőrlésű rozsliszt
2/3 csomag szárított élesztő
1,5 dl langyos rizstej
1 tk cukor
1/2 tk só
1 tk sikér (elhagyható)

 A tészta rétegzéséhez:
10 dkg vaj


Elkészítés:
 Közepesen lágy kelt tésztát készítünk,én kenyérsütő géppel szoktam ezt a műveletet elvégeztetni.
A vajat felolvasztottam, a tésztát 3-4 mm vastagságúra nyújtottam ,és megkentem a vajjal.A vajas tésztát összehajtottam , és 1 órára a hűtőbe tettem.Ezután ismét3-4 mm vastagra kinyújtottam. Megkentem egy felvert tojással és jó bőven  megszórtam szezámmaggal. Ezután 25x10 cm-es téglalapokat vágunk belőle. A téglalapok mindegyikét középen bevágjuk úgy, hogy csak egy 2 centis darabot hagyunk ki mindkét oldalán . A téglalapok két oldalát egymáshoz csavarjuk, a magos oldaluk mindig felfele nézzen. Sütőpapírral  bélelt tepsibe tesszük a fonatokat,és még fél órát hagyjuk kelni. Ezután 200 fokos sütőbe toljuk és kb. 35-40 perc alatt megsütjük.

1 megjegyzés:

Finom volt? Könnyű volt elkészíteni? Kivele! :)